Перевірка чи обшук у ресторані. Як діяти?

Контролери та правоохоронці – вірні супутники українських підприємців. І чим успішніший ваш бізнес, тим частіші візити непроханих гостей.

Черговий мораторій на перевірки, який Верховна Рада України прийняла в листопаді минулого року, суттєво ситуацію не змінив. Тільки у 2017 році проведуть 48 тисяч планових перевірок. А повідомлення про нові обшуки з’являються у ЗМІ чи не щодня. Тому успішний керівник бізнесу повинен уміти взаємодіяти з правоохоронцями та контролерами.

27 квітня партнер ЮФ Bargen Андрій Гевко поділився з учасникам тренінгу Bureau Business Ideas «Як керувати кафе, баром чи рестораном» досвідом спілкування з непроханими гостями.

Андрій розповів про органи, які потенційно можуть перевіряти заклади відпочинку, як і де шукати інформацію про планові перевірки. Також Андрій Гевко поділився досвідом взаємодії з контролерами під час перевірок: «Перш ніж ставити свій підпис на копії направлення на перевірку переконайтеся, що немає підстав не допустити інспектора до проведення такої перевірки. Перевірте службове посвідчення інспектора та його направлення на перевірку. Зверніть увагу на назву та адресу підприємства у направленні, дати початку і кінця перевірки, наявність необхідних підписів і печатки та інших обов’язкових реквізитів. Дуже часто можна «підловити» інспектора на помилці та законно не допустити його до проведення перевірки».

Андрій Гевко радить також звертати увагу на вид перевірки. Якщо перевірка планова, то про неї повідомляють заздалегідь. Тому необхідно переконатися, що дотримана процедура повідомлення. У позапланової перевірки обмежений предмет. Тому потрібно слідкувати за тим, щоб інспектори не виходили за встановлені межі.

Окрему увагу Андрій приділив перевіркам Держпраці. Вже є новини про перші штрафи за недопуск перевіряючих – 320 тис. грн. Тому ця тема дуже цікавила аудиторію.

«Краще готуватися до перевірки заздалегідь. Проведіть детальний інструктаж працівникам. Розкажіть як поводитися під час візиту інспектора Держпраці і що відповідати на його запитання. Супроводжуйте перевіряючого протягом усього часу перевірки та фіксуйте порушення, які він допускає. Все це пізніше зазначте в своїх зауваженнях до акту чи висновку інспектора. Обґрунтовані зауваження допоможуть успішно оскаржити результати перевірки» – зазначив Андрій Гевко.

Не забули і про таких «специфічних перевіряльників» як Київреклама та Київблагоустрій. Андрій порадив на що потрібно звертати увагу під час примусового демонтажу рекламних вивісок і літніх майданчиків.

Окрім перевірок говорили також і про обшуки та виїмки. До обшуку Андрій порадив готуватися заздалегідь: проводити інструктажі персоналу та тренінги, зберігати важливі документи у недоступних місцях та встановити міцні двері на вході у бухгалтерію J.

Також учасників тренінгу хвилювало питання надання документів та відеозаписів на прохання та запити правоохоронців. Андрій Гевко пояснив, що у правоохоронців немає підстав усно чи письмово вимагати у підприємства надати будь-які документи. Законна підстава – це не запит і не телефонний дзвінок, а ухвала слідчого судді про тимчасовий доступ до речей та документів або про обшук. «Тільки після того, як перевірите строк дії ухвали, назву і адресу підприємства та особу того, хто прийшов з ухвалою, можете надавати документи. Давайте тільки те, що вказано в ухвалі, і письмово фіксуйте, що ви передали слідчому», – радить Андрій.

Керівник ресторану може самостійно комунікувати з правоохоронцями та контролерами, або позбавити себе від зайвих клопотів та довірити цю справу юристам. Це дозволить закінчити перевірку з найменшими втратами для підприємства.

Презентацію Андрія можете переглянути за посиланням: https://goo.gl/EZxrcL

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *