Із зупиненням реєстрації податкової накладної (у народі – блокуванням) зіштовхуються більшість платників ПДВ. Для деяких платників заблокована накладна стає реальною катастрофою, а квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної шокує бухгалтерів.
Тому в цій статті опишемо лайфхаки та дамо поради, які дозволять розблокувати податкову накладну без звернення до суду.
Отримали квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної, що далі?
Основна порада – не поспішати та не панікувати. На подачу пояснень є 365 днів з дати складання податкової накладної і їх можна подати тільки один раз, тому краще витратити час на підготовку якісних пояснень, ніж потім розбиратись з податковою в суді.
Наступна порада – читати квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної. Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 містить перелік підстав для зупинення реєстрації податкової накладної. Найпоширенішою є така підстава, як відповідність п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Зупинимось на цій підставі.
Зазвичай в квитанції така підстава сформульована так: Обсяг постачання товару/послуги ___ (код ДКПП або УКТ ЗЕД), перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Така підстава означає, що податкова не може відстежити вхідний код товару або послуги, тобто їй незрозуміло звідки взявся такий товар чи послуга, тому зупиняє реєстрацію податкової накладної.
Лайфхак №1. Якщо ваша податкова накладна складена на декілька кодів УКТ ЗЕД, а в квитанції про зупинення податкової накладної зазначений тільки один код, то акцент в поясненнях потрібно робити саме на цей код.
З квитанцією розібралися, тепер час переходити до підготовки пояснень.
Що писати в поясненнях?
Законодавство не містить переліку інформації, яку мають містити пояснення для розблокування податкової накладної, тому дуже часто платники концентруються тільки на описі операції, яка відображена в податковій накладній та пропускають інші важливі аспекти, які також необхідно висвітлити в поясненнях.
Такий підхід не зовсім правильний і часто призводить до відмови в реєстрації податкової накладної.
Відтак, пояснення мають містити інформацію про:
- господарську діяльність платника податку;
- основні засоби, які використовуються для здійснення такої діяльності (приміщення, склади, обладнання тощо);
- трудові ресурси платника;
- господарську операцію, яка відображена в податковій накладній;
- вхідну господарську операцію, яка передувала господарській операції, яка відображена в податковій накладній.
Лайфхак №2. Завжди подавайте повідомлення за формою 20-ОПП! Навіть якщо реєстрацію податкової накладної вже зупинено, то спочатку подайте повідомлення із зазначенням основних засобів, а вже потім подавайте пояснення. Подане повідомлення за формою 20-ОПП дає податківцям розуміння, що платник податку є реальним та позитивно впливає на прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Під час опису господарської операції, яка відображена в податковій накладній, поясніть весь шлях товару або послуги від вас до покупця чи замовника послуги. Тобто, якщо ви наймали перевізників для доставки товару покупцю, то напишіть про це в поясненнях. Якщо ви залучали підрядників для надання послуги, то також згадайте це в поясненнях.
Лайфхак №3. Навіть якщо першою подіє є поставка, а оплата товару відбулася з відстрочкою, то зазначте в поясненнях коли була така оплата і надайте відповідний платіжний документ на підтвердження.
Опис вхідної господарської операції має бути таким же детальним як і опис господарської операції, яка відображена в податковій накладній. Податкова має впевнитися в тому, що платник податку реально отримав товар або послугу. Відтак, тут не зайвим буде вказати як і в кого товар було придбано, як відбувалася доставка товару і чи був зазначений товар оплачений.
Зверніть увагу, що податкова в середньому витрачає 15 хвилин на розгляд пояснень і доданих до них документів, тому пояснення мають бути структурованими, чіткими і зрозумілими. Краще тезисно пройтись по всім пунктам, ніж заповнити всі пояснення переліком наявного у вас обладнання.
Що додавати до пояснень?
Тут порада дуже проста – додайте всі документи, про які згадуєте в самих поясненнях. Тобто, якщо пишете про наявність орендованого приміщення, то додайте договір оренди, якщо згадали про найманих працівників, то додайте штатний розпис.
Обов’язково також додайте первині документи як на операцію, яка відображена в податковій накладній, так і на вхідну операцію.
Лайфхак №4. Під час подачі пояснень і додатків до них, подавайте документи в тому порядку, в якому зазначаєте їх в переліку додатків в поясненнях. Податковій буде швидше і зручніше з ними ознайомитися, що додасть податківцям часу на безпосередній аналіз ваших пояснень.
Підсумовуючи, можна зробити висновок, що під час підготовки пояснень варто не поспішати, готувати структуровані пояснення та підкріплювати всю зазначену в поясненнях інформацію відповідними документами. І тоді розблокування податкової накладної без суду стане для вас звичною реальністю!
Юридична фірма Bargen має величезний досвід в розблокуванні податкових накладних. Ми готуємо пояснення як на різного роду послуги, так і поставку будь-яких товарів. Тому якщо у вас виникають труднощі і ви готові довірити цю справу професіоналам, то ми завжди готові вам допомогти.