З 1 лютого більша частина вантажів оформлюється на митниці із застосуванням механізму «єдиного вікна». Окрім митниці товари, які ввозять та вивозять з України, контролюють ще ряд органів та служб. Вони слідкують за тим, щоб товари були безпечні для життя і здоров’я людини та для навколишнього середовища. Саме для проведення контролю такими суміжними службами запроваджений принцип «єдиного вікна».
«Єдине вікно» – це програмне забезпечення, яке запроваджують для того, щоб суттєво спростити порядок проходження різноманітних форм контролю товарів. Ця програма дозволяє підприємцям – суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності, надсилати скановані копії документів одразу усім службам, які повинні проводити контроль, а не носити паперові документи від одного інспектора до іншого. Також ця програма дозволяє контролювати і співробітників суміжних служб, адже всі їхні рішення, які вони приймають у процесі здійснення контролю, також відображаються у «єдиному вікні». І це далеко не всі переваги «єдиного вікна».
Проте недоліків також більш ніж достатньо. Викликані вони як недосконалістю програмного забезпечення, так і суперечностями у законодавстві. Саме для того, щоб виявити і, за можливості, усунути ці недоліки Харківський офіс Європейської Бізнес Асоціації організував зустріч членів Асоціації з керівництвом Харківської митниці ДФС та представниками усіх суміжних служб, які працюють у «єдиному вікні».
Партнер юридичної фірми Bargen Святослав Бартош виступив модератором та експертом цієї зустрічі.
На початку зустрічі Святослав Бартош розповів членам Асоціації про суть роботи «єдиного вікна» та етапи його впровадження. У зв’язку із останніми змінами профільної постанови Кабміну (ПКМУ №364), підприємці у зоні діяльності Харківської митниці до 01.05.2018 можуть вільно оформляти товари як із застосуванням «єдиного вікна» так і в «паперовій формі». Тому є ще час виявити проблеми у роботі «Єдиного вікна» та усунути їх.
Далі керівники Харківської митниці ДФС розповіли про перші підсумки роботи «єдиного вікна» у регіоні та закликали підприємців активніше користуватися новою програмою. Також керівники митниці відзначили зростання кількості митних оформлень із застосуванням «єдиного вікна» навіть у тих пунктах пропуску, де підприємці мають можливість добровільно вибирати спосіб проходження контролю (паперовий чи електронний).
Після цього керівники суміжних органів коротко розповіли про роботу «єдиного вікна» у кожній із служб – Держекоінспекції, відповідних відділах Держпродспоживслужби та Південній регіональній службі державного ветеринарно-санітарного контролю нагляду на державному кордоні та транспорті.
Члени Асоціації мали змогу поставити питання, щодо тих проблемних моментів, які вони виявили за час роботи у «єдиному вікні».
Частина питань були викликані недоліками програмного забезпечення. Одним із таких недоліків є неможливість оформлення в одній партії тих товарів, які підлягають різним видам контролю.
Деякі запитання стосувалася різного тлумачення митницею та контролюючими органами положень законодавства про проходження санітарно-епідеміологічного контролю міжнародних експрес-відправлень. Оскільки всі зацікавлені сторони були присутні на зустрічі, то одразу вдалося знайти вихід із спірної ситуації.
Також члени Асоціації скаржилися на те, що «Єдине вікно» не враховує і певних особливостей ділового обороту. Зокрема, підприємці запропонували відображати у митній декларації результати проведення відповідних видів державного контролю. Це викликано тим, що при подальшій реалізації імпортованих товарів представники торгових мереж вимагають від постачальників документальних доказів проходження такими товарами цих видів контролю.
Питання, які не змогли вирішити на рівні регіону, представники митниці передадуть до ДФС.
Laden...