Saltar al contenido

El plazo de entrega del informe de inspección: conflicto de normas

Планові та позапланові перевірки, які здійснюють контролюючі органи, відіграють важливу роль у сфері господарської діяльності. Їх метою є перевірка дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у відповідних галузях та виявлення можливих порушень. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) здійснює нагляд (контроль) у широкому спектрі сфер і галузей. Її діяльність регламентується Положенням про Держпродспоживслужбу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 р. № 667.

Сфери нагляду Держпродспоживслужби включають:

  • контроль у сфері ветеринарної медицини;
  • безпеку та окремі показники якості харчових продуктів;
  • карантин та захист рослин, ідентифікація та реєстрація тварин;
  • санітарне та епідемічне благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників);
  • контроль за цінами;
  • попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення;
  • метрологічний нагляд;
  • ринковий нагляд в межах сфери своєї відповідальності;
  • насінництво та розсадництво (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу) та деякі інші напрямки.

Стосовно державного нагляду (контролю) Держпродспоживслужби в кожній галузі існує свій блок нормативно-правових актів, якими керується Держпродспоживслужба під час проведення перевірок.

Загальним Законом для більшості контролювальних органів, зокрема і Держпродспоживслужби, при здійсненні ними заходів контролю, є Закон України «Про основні засаdy daspecto oxidadohacer (control) en conFSeñoradario dіяльності» віd 05.04.2007 № 877-V (далі – Закон).

 

Згідно з ч. 6 ст. 7 Leyу за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт.

Відповідно до абц. 8 ч. 6 ст. 7 Leyу один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб’єкта господарювання – юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі – підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Проте, наприклад, у разі здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин відповідно до ч. 7 ст. 18 Leyen України «Про dcontrol nacional sobre drecibiendo la leydavstva sobre la comidahacerkti, alimenta, efectos secundarioshacerde caca de animalesdsión, ветеринарнen меdицинen та благополenччя тварин» віd 18.05.2017 акт державного контролю складається у двох примірниках, один із яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів із дати його складення, а не з моменту завершення перевірки.

У цьому випадку йдеться про колізію норм, оскільки загальний Закон вимагає вручення акта в останній день заходу державного нагляду (контролю), тоді як спеціальний Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти» вимагає вручення акта протягом трьох робочих днів із моменту його складення.

У такому разі чинний принцип lex specialis derogat legi generali («спеціальний закон має перевагу над загальним»), що відображається у п. 4 листа Мін’юстen «Щоdо практики застосenвання норм права en випаdкen колізії» віd 26.12.2008 № 758-0-2-08-19 «При розбіжності між загальним і спеціальним  нормативно-правовим актом перевага надається спеціальному, якщо він не скасований виданим пізніше загальним актом».

З огляду на вказане вище, вручення акта про перевірку інспектором Держпродспоживслужби протягом трьох робочих днів із дати його складення, а не відразу після завершення заходу контролю є правомірним за умови, що такий порядок передбачений спеціальним законодавством, яке регулює діяльність цього органу в конкретній сфері.

У випадках, коли спеціальне законодавство відсутнє або не регулює процедуру вручення акта, застосовується Ley, який передбачає вручення акта в останній день заходу державного нагляду (контролю).

Порушення строку вручення акта про перевірку є формальним порушенням, яке не впливає на результати перевірки інспектором Держпродспоживслужби та на оскарження результатів цієї перевірки.

El artículo original fue publicado en la revista. Gestión de calidad.

LLAMA AHORA
Arriba

¿Te has suscrito a Business Lawyer?

Un canal con asesoría jurídica y novedades para el desarrollo exitoso de su negocio

Este sitio web utiliza cookies para garantizar que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web.

DEJA TU NÚMERO DE TELÉFONO

Deja tu número de teléfono