Як зареєструвати торгову марку?

Якщо ви знаєте що таке торгова марка (далі – ТМ), які види торгових марок існують, що таке МКТП та Укрпатент, то швидше за все ви або хочете зареєструвати торгову марку, або шукаєте порядок дій для її реєстрації. Що ж, вітаємо, ви знайшли те що шукаєте. 😉

Є два шляхи реєстрації ТМ: простий та складний. Простий – зв’яжіться з нам і ми зробимо все, щоб ваша ТМ з’явилась на сайті Укрпатенту в розділі “Зареєстровані в Україні знаки для товарів і послуг”.

Складний шлях займе багато вашого особистого часу, додаткових вияснень деталей при подачі документів. Коли ми говоримо про «багато вашого особистого часу» – ні каплі не жартуємо. Зазвичай реєстрація ТМ займає близько 18 місяців і протягом всього часу вам треба моніторити стан розгляду вашої заявки та відповідати на листи від Укрпатенту.

Можна скоротити цей час та скористатись прискореною процедурою реєстрації ТМ. В цьому випадку ви отримаєте ТМ за 6-8 місяців, однак за це необхідно доплатити від 5220 грн (залежно від класів МКТП та виду ТМ).

Однак, ми підготували інструкцію, щоб мінімізувати ваші страждання від усієї бюрократії. Що ж, приступимо:

Крок 1. Перевіряємо наявність схожих торгових марок.

Перевірити наявність схожих торгових марок можна на сайті Укрпатенту у розділі «Бази даних та інформаційно-довідкові системи»: «Зареєстровані в Україні знаки для товарів і послуг» та «Заявки на знаки для товарів і послуг, прийняті до розгляду».

У разі, якщо торгова марка зі схожою назвою існує – це ще не причина змінювати назву вашої компанії, або зовсім її не реєструвати. Зверніть увагу на класи МКТП в яких зареєстрована компанія зі схожою ТМ. Для прикладу: якщо ви хочете зареєструвати ТМ «Бакс» в класі 2 (Фарби, лаки, політури; захисні препарати проти іржавіння та ін.), то існування ТМ з такою ж назвою в класі 4 (Технічні масла і мастила, віск; мастильні матеріали та ін.) не стане перепоною для цього.

Якщо ви не сильно хочете робити це самостійно – можна замовити в Укрпатенті проведення інформаційного пошуку на тотожність та схожість позначення.

За результатами проведення такого пошуку вам буде надано звіт про надання патентно-інформаційних послуг. В цьому звіті буде інформація про усі тотожні та схожі позначення в обраних класах МКТП. Вартість проведення такого пошуку починається з 800 грн та залежить від виду ТМ, кількості обраних класів МКТП та строку виконання (7 або 3 робочих дні).

Варто звернути увагу, що даний звіт носить виключно інформаційну цінність. В звіті не роблять висновків щодо схожості вашого товарного знаку з іншими, не вказують ризики подачі заявки. Вам або вашому юристу все це необхідно проаналізувати самостійно та прийняти рішення щодо подачі заявки.

Крок 2. Подаємо заяву на одержання свідоцтва на торговельну марку.

Заяву можна подати самостійно до Державного підприємства “Український інститут інтелектуальної власності” (вул. Глазунова, 1, м. Київ-42, 01601). Також заяву можна надіслати у паперовій (поштою за вказаною вище адресою) або електронній формі (https://base.uipv.org/efiling/enter.php).

Заявка складається українською мовою і повинна містити:

  • заяву про реєстрацію торговельної марки (один примірник);
  • зображення позначення, що заявляється (якщо знак чорно-білий – 5 примірників; якщо знак кольоровий – 10 примірників);
  • перелік товарів і послуг, для яких заявник просить зареєструвати торговельну марку, згрупованих за МКТП для реєстрації знаків;
  • документи, що додаються до заявки.

За подання заявки сплачується збір. Його розмір починається від 4000 грн і залежить від кількості заявників, кількості розділів МКТП, в яких хочете зареєструвати торгову марку, наявність кольору зображення та ін. Збір повинен бути сплачений разом із поданням заявки або протягом двох місяців від дати подання заявки.

Укрпатент розробив онлайн-калькулятор вартості збору за подачі заявки: http://base.uipv.org/signs_calc/

Якщо Ви хочете підготуватися до перевірки, або Вам потрібно оскаржити штраф контролюючого органу - залиште свій номер і ми Вам зателефонуємо.

Крок 3. Очікуємо

Після подачі необхідних документів, Укрпатент реєструє їх, проводить попередню експертизу та вносить відомості до бази даних.

У разі успішної подачі всіх необхідних документів та сплати зборів, на вашу адресу, вказану в заявці, вам прийде повідомлення про встановлення дати подачі заявки на реєстрацію знака для товарів і послуг. Це свідчить про успішне отримання та реєстрацію Укрпатентом ваших документів.

Тепер справа за малим – очікувати результатів проведення формальної та кваліфікаційної експертизи. Необхідно звернути увагу, що у разі, якщо Укрпатент не влаштовує надана інформація, або вони потребують додаткових роз’яснень – заявнику надсилається відповідні повідомлення про усунення недоліків, виправлення матеріалів, тощо. Іншими словами – вам дадуть можливість виправити помилки. Головне – контролювати стан розгляду вашої заявки та вчасно відповідати на листи від Укрпатенту.

У разі якщо Укрпатент задовольняють подані документи – очікуємо рішення про реєстрацію знака.

Крок 4. Отримання рішення про реєстрацію знака

На цьому етапі необхідно сплатити збір за публікацію про видачу свідоцтва (сума складає 600 грн на знак для товарів і послуг у чорно-білому зображенні за кожний клас + 200 грн додатково за публікацію кольорового зображення знака). Збір за видачу свідоцтва на знак сплачується протягом трьох місяців від дати надходження до заявника рішення про реєстрацію знака.

Також, необхідно сплатити державне мито за видачу свідоцтва на знак для товарів і послуг:

  • для фізичних (юридичних) осіб, що постійно проживають (знаходяться) в Україні – п’ять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн);
  • для фізичних (іноземних юридичних) осіб, що відповідно постійно проживають (знаходяться) за межами України – 200 доларів США.

Крок 5. Одержання свідоцтва на знак для товарів і послуг.

Свідоцтво надсилається за адресою, вказаною в заявці, або в разі неможливості отримати за вказаною адресою (зміна адреси, тощо) – особисто або через представника в Укрпатенті.

Готово. Якщо ви слідували нашим порадам, десь на цій стадії у вас в руках має бути свідоцтво на знак для товарів і послуг. Не забувайте про те, що підтверджувати чинність знаку треба кожні 10 років.