تخطى إلى المحتوى

Як зареєструвати ФОП. Інструкція для digital-фахівців

Татьяна Петренко, адвокат

Щоб офіційно вести підприємницьку діяльність (а надання послуг digital-фахівцями теж потрапляє під це поняття), потрібно пройти реєстрацію. ФОП – один з варіантів.

Адвокат, радник юридичної фірми «Барген» Тетяна Петренко розповіла читачам  Genius Marketing навіщо реєструвати ФОП і як це правильно зробити.

Навіщо реєструвати ФОП

Щоб офіційно вести підприємницьку діяльність. Коли людина надає комусь послуги і отримує гроші – це дохід фізособи. За законодавством такий дохід оподатковується в 18%.  Якщо людина веде діяльність без ФОП, їй загрожує адміністративне і фінансове покарання. Податкова м може стягнути 18% несплаченого ПДФО (податок на дохід фізособи) + 10-25% від суми податку.

При повторних порушеннях протягом 1095 днів розмір стягнення збільшується:

Другий раз: 18% несплаченого ПДФО + 50% від суми податку;

Третій раз: 18% несплаченого ПДФО + 75% від суми податку.

Більш того, за ведення підприємницької діяльності без створення ФОП і умисне ухилення від сплати податків загрожує кримінальна відповідальність.

Якщо не сплатити податків на суму більш ніж 960,5 тис. грн (тисяча неоподатковуваних мінімумів), 212 стаття КК України передбачає наступні покарання:

Штраф від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів (на момент написання статті це від 288,18 тис. грн до 480,25 тис. грн);

Заборона займати певні посади або займатися деякими видами діяльності на строк до трьох років.

Як правильно: потрібно задекларувати дохід і добровільно сплатити від суми 18% ПДФО + 1,5% військового збору.

Щоб вести коректну роботу з контрагентами (замовниками). У замовника завжди виникає логічне запитання: «Як оплатити послуги виконавця?». Якщо останній запропонує перевести йому гроші як фізособі, потрібно сплатити такі податки: 18% ПДФО + 22% ЄСВ (єдиний соціальний внесок) + 1,5% військового збору. Разом – 41,5%.  Саме тому замовникам вигідніше працювати з виконавцями як з ФОП або юрособами.

Як зареєструвати ФОП

  1. Потрібно визначити, які будуть обсяги доходів

У ФОП є дві системи оподаткування: загальна та єдиний податок (спрощена).

Загальна. Раз на рік плюсуються всі доходи, мінус витрати і від отриманої суми (чистий прибуток) сплачується податок: 18% ПДФО + 22% ЄСВ + 1,5% військового збору.

Цей варіант підходить для підприємців з великими виробництвами: великий оборот, але при цьому відсоток чистого прибутку від нього маленький.

Єдиний податок (спрощена система). У цьому випадку не потрібно заморочуватись з витратами і доходами. Податок сплачується від всіх грошей, які зайшли на рахунок. Також є варіант, при якому сплачується фіксована сума податку.

Є три групи:

Перша. Роздрібна торгівля на ринку. Ліміт річного доходу – 300 тис. грн. Найманих працівників бути не може.

Друга. Фіксований місячний податок – 20% від мінімальної зарплати + ЄСВ (1752 грн на момент написання статті). Ліміт річного доходу – 1,5 млн грн. Може бути до десяти співробітників.

Третя. 5% від всіх грошей, які зайдуть на рахунок. Ліміт річного доходу – 5 млн грн. Може бути необмежена кількість співробітників.

У разі перевищення річного ліміту на дохід людина автоматично злітає з єдиного податку та на суму різниці має сплатити податок за загальною системою.

Наприклад, підприємець був на другій групі і за рік отримав дохід 2 млн грн при ліміті 1,5 млн грн. За «зайві» 500 тис. Грн він повинен розпрощатися з 41,5% від цієї суми. Можуть бути ще додаткові штрафні санкції та пеня.

Перевіряйте час від часу, чи рахуєтесь ви в реєстрі платників єдиного податку. Якщо людину позбавлять статусу платника єдиного податку, а повідомлення прийде із запізненням (наприклад, через два місяці), з доходу за весь цей період йому доведеться сплатити 41,5% податків.

  1. Вибрати КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності)

Перед реєстрацією ФОП необхідно визначитися з кодом виду діяльності за КВЕД. Їх дуже багато, можна вибрати скільки завгодно (є можливість в будь-який момент додавати їх або прибирати). Один код потрібно зробити основним. Наприклад, якщо ви надаєте послуги з маркетингу, є сенс брати 62.01, 62.02, а 62.09 дати статус основного.

При поданні звітності вкажіть, від якого виду діяльності прийшли гроші.

Є коди, з якими не можна йти на єдиний податок. На нього не приймуть, якщо мова йде про аудиторську діяльність, продаж спеціальних металів і так далі.

Коли укладається договір з юридичною особою, останній перевіряє, чи є у виконавця КВЕД, за яким він надає послуги. Якщо він відсутній, виникнуть питання.

  1. Зареєструвати ФОП за місцем прописки або онлайн

За місцем прописки. Йдете до держреєстратора за місцем прописки, подаєте заяви на реєстрацію ФОП та на єдиний податок (фрілансери, IТ-фахівці, як правило, на ньому). Дані вводяться в базу – і людина відразу з’являється в реєстрі.

Протягом трьох днів податкова автоматично візьме на облік. Потрібно буде прийти у відділення, щоб отримати «Виписку з реєстру платників єдиного податку».

Також необхідно зареєструвати книгу обліку доходу – просто подати заяву в довільній формі. Придбати її можна в канцелярських магазинах, а забрати після «активації» вийде через десять днів.

 

Це звичайна книга з полями – потрібно вносити дату приходу грошей і суму. Якщо прихід в валюті, необхідно прописати курсову різницю. Є, звичайно, варіант найняти бухгалтера, але, якщо у фрілансера три отримання в місяць, самому теж можна розібратися.

Книгу ніхто не перевіряє. Податкова запитає її лише в разі ліквідації ФОП. Якщо її не буде, доведеться сплатити штраф 170 грн і все одно заповнити.

Виписки про держреєстрацію ФОП і з реєстру платників єдиного податку, а також книга обліку доходів – основні документи, що підтверджують реєстрацію ФОП.

Онлайн. Зареєструвати ФОП в інтернеті можна на сайті Мін’юсту України, дотримуючись інструкції. Для цього знадобиться ЕЦП (електронний цифровий підпис). Отримати його  можна в податковій, «Приват24», «АЦСК Україна» або будь-яких інших акредитованих центрах.

Також ЕЦП потрібна для надання звітності в електронному вигляді через «Особистий кабінет платника».

У ньому можна подати звітність, отримати квитанції про те, що вона подана, відправити лист до податкової і вести всю комунікацію.

  1. Відкрити рахунок, щоб вести фінанси

Відкрити рахунок для ФОП можна в будь-якому банку України. Причому рахунків може бути скільки завгодно. 

Вони є різних видів. Спочатку необхідно відкрити рахунок підприємця (код 2600). Потім можна випустити корпоративну карту (код 2605) – вона буде безпосередньо під рахунок ФОП.

Корпоративна карта зручна в тому випадку, якщо немає бажання затягувати з відправкою реквізитів клієнтам. Можна просто кинути номер карти, а гроші на неї «впадуть», як на рахунок ФОП.

Можна відкрити карту фізособи і переводити на неї кошти з рахунку 2600.

Щоб відкрити такий рахунок в банку, необхідні документи, що підтверджують реєстрацію ФОП: паспорт, код, витягу про реєстрацію ФОП та з реєстру платників єдиного податку.

Банк видасть інструкцію з активації клієнт-банку – сервісу, де можна здійснювати різні операції за рахунком і обмінюватися з фінансовою установою документами та іншою інформацією.

У кожного банку своя система. У деяких для входу використовуються електронні ключі. У цьому випадку важливо не плутати їх з ключами для входу в «Особистий кабінет платника».

Усе. Після цього відносини з державою узаконені – можна спокійно вести підприємницьку діяльність.

Стаття була опублікована на GeniusMarketing


 

1 نجمة2 نجوم3 نجوم4 نجوم5 نجوم (عدد الدرجات: 14 متوسط: 4.93 مع 5)
تحميل...

Якщо у Вас виникли запитання, як зареєструвати ФОП, залиште свій номер, і ми Вам допоможемо

اتصل الآن
قمة

هل اشتركت في محامي الأعمال؟

قناة تحتوي على استشارات قانونية وأخبار للتطوير الناجح لأعمالك

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لضمان حصولك على أفضل تجربة على موقعنا.

اترك رقم هاتفك

اترك رقم هاتفك