Перейти до вмісту

Бізнес Lawyer. Новини за липень

  • Навіщо бізнесу індивідуальні податкові консультації?🤔
  • Як не втратити статус платника єдиного податку?
  • Як вплине на бізнес введення кримінальних проступків?
  • Бізнес звільнили від штрафних санкцій за кредитними договорами на період карантину
  • Чи можуть нічні клуби, ресторани та кінотеатри працювати після 23:00?
  • Оновлений Державний реєстр юридичних осіб, ФОП та ГО
  • Право постійного користування земельною ділянкою фермерським господарством НЕ ПРИПИНЯЄТЬСЯ у разі смерті засновника, на ім’я якого був виданий державний акт
  • Скасовано обов’язок реєстрації та ведення книги обліку доходів!

Дізнавайтесь першими на Телеграм-каналі Бізнес Lawyer

Навіщо бізнесу індивідуальні податкові консультації?🤔

Індивідувальні податкові консультації (скорочено – ІПК) – це роз’яснення податкової для конкретного платника податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за яким здійснює податкова.

Які переваги надає ІПК?🤔

✅Якщо планик податків буде діяти відповідно до наданої йому ІПК, то його не можна буде притягнути до відповідальності за порущення податкового або іншого законодавства щодо якого була надана ІПК.

Як отримати ІПК?⁉️

Для отримання ІПК платник податків має звернутися до податкової зі зверненням в письмовій або електронній, що повинно містити:

➡️найменування ЮО або ПІБ ФОПа;
➡️номер телефону та адресу електронної пошти;
➡️код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або податковий код для ФОПа;
⚠️зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин);
➡️підпис платника податків або кваліфікований електронний підпис;
➡️дату звернення.

У відповідь на звернення податкова має надати ІПК протягом 40 календарних днів.

Зверніть увагу‼️

ІПК обов’язково повинна містити:
➡️назву – індивідуальна податкова консультація;
➡️реєстраційний номер в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій;
➡️опис питань, що порушуються платником податків;
⚠️обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання норм законодавства, з питань порушених платником податків.

Що робити платнику податків з неякісною ІПК? ⚠️

Якщо надана платнику податків ІПК не містить чіткого роз’яснення норм податкового та іншого законодавства або в ній не зазначено як практично використовувати вказані норми, то платник податків може оскаржити таку ІПК в суді.

  • Як не втратити статус платника єдиного податку⁉️

    Мало хто знає, що Податковий кодекс України (ПКУ) передбачає не тільки можливість використовувати спрощену систему оподаткування (той самий єдиний податок), а й підстави для втрати такої можливості 😱.

    Платник податків повинен перейти на загальну систему оподаткування у випадку:
    🔸перевищення протягом календарного року ліміту доходу.
    Наразі ПКУ встановлює граничну суму доходу за календарний рік для платників І групи – 1 млн грн, для ІІ групи – 5 млн грн, для ІІІ групи – 7 млн.
    Нагадуємо, що ці ліміти збільшили тільки недавно і вони у повній мірі запрацюють з наступного року.

    🔸здійснення розрахунків не у грошові формі.
    Це і взаємозалік заборгованості і розрахунки товаром за товар чи послугою за послугу.

    🔸у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.
    Повний перелік таких видів діяльності у 291.5 та 291.5-1 ПКУ. З цікавих прикладів – це здача в оренду житлової нерухомості понад 100 кв.м. або комерційної – понад 300 кв.м.

    🔸перевищення дозволеної чисельності працівників. Наприклад, платник єдиного податку ІІ групи може найняти не більше 10 працівників одночасно.

    🔸наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує 1 020 грн на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів.
    Трапляються випадки коли податкова донараховує дрібні штрафи чи невеликі суми податків і направляє документи про донарахування на адресу реєстрації ФОПа. Листи губляться, а нараховані податки перетворюються у податковий борг. Тому рекомендуємо регулярно перевіряти у кабінеті платника податків чи не з’явився випадково у вас податковий борг.

    🔸здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку.
    Тут йде мова про КВЕДи. Часто підприємці забувають про свої КВЕДи і можуть продати товар чи надати послугу, яка не охоплюється їхнім КВЕДом.

    🔸здійснення платниками І та ІІ груп діяльності, які не передбачена ПКУ.
    Ще одна популярна підстава втрати статусу платника єдиного податку.
    Наприклад, платник ІІ групи можуть надавати послуги тільки платникам єдиного податку або населенню. Достатньо надати послугу підприємству на загальній системі і це вже буде вважатися порушенням.

    ⚠️Якщо ж податковий орган самостійно виявить порушення платником податку умов перебування на спрощеній системі оподаткування, то такого платника чекає примусова ануляцію його статусу, а в багатьох випадках і нарахування додаткових податків та штрафів.

  • З 1 липня у Кримінальному кодексі з’явилось таке поняття як “кримінальний проступок” 👮‍♀️ Якщо простими словами, то це ніби лайт-версія злочинів, які розглядаються по спрощеній процедурі і за вчинення яких особа не отримує судимість.

    Як це вплине на бізнес?
    Зміни створюють ризики збільшення кількості корпоративних шахрайств ⚠️
    Відтепер заволодіння грошовими коштами у сумі до 100 тис грн є не злочином, а проступком. Тобто шахрай може просто сплатити штраф і навіть не отримати судимості ‼️

    Як виявити?
    У більшості випадків такі шахрайства здійснюють працівники, які мають доступ до фінансів 💰 Наприклад, необгрунтоване зниження фінансових показників підприємства є індикатором вчинення шахрайства.

    Явище є настільки розповсюдженим, що навіть відсутність виявлених випадків розкрадань протягом останніх років може свідчити лише про їх майстерне приховування. Тому саме час здійснити аудит та звернути увагу на працівників, які мають доступ до каси, банківських рахунків чи матеріальних цінностей.

    Бізнеси усіх рівнів страждають від корпоративних шахрайств. Що ми рекомендуємо власнику?

    ✅ Періодично залучати зовнішнього консультанта для проведення аудиту
    ✅ Переходити до безготівкових форм розрахунків
    ✅ Запровадити систему контролю, яка дозволить відстежувати рух фінансів
    ✅ Створити прозору систему мотивації для працівників (бонуси, премії)

    Дотримання вказаних рекомендацій істотно знизить ризики корпоративних шахрайств 💰

  • Бізнес звільнили від штрафних санкцій за кредитними договорами на період карантину💸

    04.07.2020 набрав чинності Закон України № 691-IX від 16.06.2020, який вніс зміни до Цивільного та Господарського кодексів.

    За цим законом:
    Позичальник, який прострочив виконання грошового зобов’язання за кредитом (позикою) у період дії карантину або/та у тридцятиденний строк після його завершення, звільняється від обов’язку сплати неустойки, штрафу та пені за таке прострочення 🚀

    Загалом, штрафні санкції встановлюються договором або законодавством.

    Отже, позичальник звільнятиметься від обов’язку сплати неустойки, штрафу та пені, що встановлені договором або законодавством.

    Однак у законі немає вказівки про його зворотню дію у часі❌

    Тому звільнення юридичних осіб від штрафних санкцій за період з 12.03.2020 до дати набрання чинності цим законом 04.07.2020 може бути спірним. Очікуємо застосування цього закону на практиці банками та судами.

    Юридичні особи безспірно звільнені від штрафних санкцій за кредитними договорами з 04.07.2020‼️

    ⚠️Слід пам’ятати, що кредитор не позбавлений можливості звернути стягнення на предмет іпотеки або застави у випадку порушення умов кредитного договору.

  • То чи можуть нічні клуби, ресторани та кінотеатри працювати після 23:00? 🤔 Давайте розбиратись.
    8 липня КМУ черговою постановою №588 вніс зміни до постанови №392, яка наразі встановлює карантин до 31.07.2020.
    Серед іншого постанова №588 встановлює ЗАБОРОНУ роботи після 23-ї та до 7-ї години. Але кому ❓☝️
    🙅‍♀️‍ Розважальним закладам (нічним клубам).
    🙅‍♀️‍ Закладам громадського харчування (ресторанам, кафе, барам, закусочним, їдальням, кафетеріям, буфетам тощо ).
    🙅‍♀️‍ Закладам культури (бібліотекам, музеям, театрам, будинкам культури тощо).

    ⚠️Увага! Кінотеатрам 📽 та закладам, які здійснюють адресну доставку 🚴‍♀️ або замовлення на виніс 🥡 працювати після 23:00 ❗️ДОЗВОЛЕНО❗️

    Ще одне цікаве запитання: Чи можуть на місцевому рівні встановлюватися послаблення? Ні, не можуть. Наразі на місцевому рівні можуть встановлюватися лише додаткові заходи та заходи щодо посилення вже встановлених протиепідемічних заходів.

    P.S. І щодо ситуації, яка виникла у м. Києві через заяву мера. Жодного рішення про надання дозволу на роботу вищезазначених закладів після 23:00 постійна комісія з питань ТЕБ та НС щодо коронавірусу у м. Києві НЕ ПРИЙМАЛА, тому ситуація у столиці є такою ж як і на усій території України.

  • Увага ⚠️ Державний реєстр юридичних осіб, ФОП та ГО не буде працювати 05.08.2020 до 17.08.2020😱
    (У Мін’юсті кажуть, що запустять раніше 17.08.2020)
    У цей період державні реєстратори не зможуть здійснити жодних реєстраційних дій ❌

    У зв’язку з цим радимо вам провести реєстраційні дії заздалегідь до 05.08.2020 або вже після 17.08.2020.
    ❕Також не варто подавати реєстраторам документи 04.08.2020, адже якщо державний реєстратор зупинить реєстраційну дію, то подати виправлені документи ви зможете тільки після 17.08.2020.

    Оновлений реєстр буде мати такі переваги:
    ✅спрощений доступ користувачів до реєстру;
    ✅безоплатний пошук відомостей за даними відокремленого підрозділу юридичної особи;
    ✅нові реєстраційні дії: внесення та скасування заборони вчинення реєстраційних дій, внесення змін до відомостей про відокремлений підрозділ;
    ✅нові друковані форми реєстраціних документів (заява, рішення про відмову) та оновлені наявні (витяг, виписка, опис поданих документів, повідомлення про відмову);
    ✅можливість формування виписки після проведення будь-якої реєстраційної дії;
    ✅можливість формування запиту на видачу копій документів з реєстраційної справи;
    ✅припинення ФОП та внесення змін до відомостей про ЮО в один етап;
    ✅можливість обліку сімейних фермерських господарств;
    ✅новий розділ – «кінцевий бенефіціарний власник»;
    ✅оновлені форми для внесення інформації.

  • ⚡️Право постійного користування земельною ділянкою фермерським господарством НЕ ПРИПИНЯЄТЬСЯ у разі смерті засновника, на ім’я якого був виданий державний акт

    Такий висновок зробила Велика Палата Верховного Суду у постанові від 23.06.2020 у справі № 922/989/18 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/90458880), тим самим вирішивши виключну правову проблему, яка довгий час хвилювала українських фермерів.

    У чому суть проблеми? 🤔

    З прийняттям нового Земельного кодексу з його положень зникло право громадян отримувати земельні ділянки у постійне користування для ведення фермерського господарства. Натомість для вже існуючого права постійного користування було встановлено перехідний період для його переоформлення на оренду або право власності. Однак, така норма була визнана неконституційною та фермерським господарствам дозволили продовжувати користуватися земельними ділянками на постійній основі без необхідності будь-якого переоформлення. Начебто все добре. Та не все…

    Проблеми почали виникати тоді, коли засновник, який отримав право на земельну ділянку помер або вирішив вийти зі складу фермерського господарства.

    Як діяти у такій ситуації? 😱Адже державний акт виданий на ім’я фізичної особи-засновника 🧑‍🌾
    ⚖️ І ось нарешті Верховний Суд надав відповідь на це питання:

    ✅ Одержання земельної ділянки фізичною особою-засновником було і є необхідною умовою для державної реєстрації юридичної особи – фермерського господарства, а тому земельна ділянка надається особі не як громадянину України, а як спеціальному суб`єктові – голові створюваного господарства.
    ✅ З моменту державної реєстрації фермерського господарства воно набуває як правомочності, так і юридичні обов`язки щодо використання земельної ділянки.
    ✅ Ані смерть засновника, ані його вихід зі складу учасників не є підставою для припинення права постійного користування земельною ділянкою. Такою підставою є лише припинення діяльності відповідного фермерського господарства.

  • ⚠️Скасовано обов’язок реєстрації та ведення книги обліку доходів!

    Кожен підприємець стикався з книгою обліку доходів📖.

    Що це таке❓
    Призначення книги можна зрозуміти із її назви. Це така собі звітність, в якій підприємець має фіксувати🖌 свій щоденний дохід 💸.

    Наразі підприємець повинен зареєструвати книгу обліку доходів в податковій одразу після державної реєстрації.
    Для цього підприємець має віднести книгу до податкової, там на книзі ставиться підпис та печатка, а потім піти забрати її. Тобто, для реєстрації книги підприємцю треба мінімум два рази відвідати податкову, а потім ще й заповнювати її кожен день😱.

    Що зміниться❓
    14 липня Верховна Рада скасувала обов’язкову реєстрацію та ведення книги обліку доходів для ФОПів 1-2 груп единого податку та 3 групи, які не є платниками ПДВ.

    ✅Зміни набирають чинності 1 січня 2021 року. Тобто, з 2021 року підприємцям, які наразі ведуть книги, вже не потрібно буде цього робити.

    Отже, вже з 1 січня 2021 року для того, щоб зареєструватись ФОПом не потрібно буде навіть виходити з дому, достатньо мати компьютер і доступ до інтернету🔥.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Кількість оцінок: 4 середня: 4,50 з 5)
Завантаження ...

Якщо у вас виникли питання, то можете розраховувати на нашу допомогу

Замовити дзвінок
Топ

А ти підписався на Бізнес Lawyer?

Канал з юридичними порадами та новинами для успішного розвитку твого бізнесу

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.

ОСТАВЬТЕ НОМЕР ТЕЛЕФОНА

Залиште номер телефону