Перейти до вмісту

МОРАТОРІЙ НА ПЕРЕВІРКИ 2018

Мораторій на перевірки 2018

Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Пропонуємо почати рік з хороших новин. З першого січня діє Закон України про Держбюджет 2018, а з ним і новий мораторій на перевірки бізнесу.

Які перевірки заборонені?

Закон забороняє проводити планові перевірки у 2018 році всіх без виключень підприємств та фізичних осіб-підприємців.   Для проведення позапланових перевірок тепер передбачено шість підстав:

  1. Скарга фізичної особи. Якщо згоду на таку перевірку надасть Державна регуляторна служба України.

  2. Власне бажання підприємства 😊.

  3. Рішення суду.

  4. Аварія, смерть потерпілого внаслідок нещасного випадку. Якщо це пов’язано з діяльністю підприємства.

  5. Подія, яка має значний негативний вплив на людину, навколишнє середовище та безпеку держави. Поки ніхто не знає що це за такі події, тому що критерії для визначення негативного впливу має встановити Кабінет Міністрів України.

  6. Потрібно перевірити виконання припису, винесеного за результатами попередньої перевірки.

Кому заборонено перевіряти?

У 2017 році мораторій не поширювався на великий список контролюючих органів. Поки що ситуація кардинально змінилася. З 01 січня 2018 року Закон забороняє проводити перевірки всім органам на яких поширюється Закон №877[1]. Детально про те на кого поширюється цей закон ми писали тут. Така тотальна заборона діятиме тимчасово. Кабінет Міністрів України повинен встановити перелік органів на які не поширюється дія мораторію. Хто потрапить у цей список поки не відомо. Про зміни ми повідомимо додатково.   Органи на які не поширюється Закон №877 продовжать проводити перевірки на підставі окремих «профільних» законів. До таких органів належать:

  • митниці під час здійснення митного контролю на кордоні;

  • Державна служба експортного контролю;

  • Державна аудиторська служба під час контролю за дотриманням бюджетного законодавства;

  • Нацбанк під час здійснення банківського нагляду та валютного контролю;

  • Державна фіскальна служба під час здійснення валютного контролю;

  • Антимонопольний комітет;

  • Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення;

  • органи державного ринкового нагляду.

Підсумок.

  1. Планові перевірки заборонені.

  2. Позапланові перевірки тільки за наявності вичерпних підстав.

  3. Перелік органів, яким буде дозволено проводити перевірки у звичному режимі додатково визначить Кабмін.

  4. Органи, на які не поширюється Закон №877, продовжують здійснювати перевірки на підставі окремих «профільних» законів.

З 23.01.2018 ситуація змінилася – набрала чинності постанова Кабміну, якою Уряд затвердив перелік органів, на яких мораторій не поширюється. Детальніше читайте у цій статті:

Окремий коментар для юристів.

Положення, що вводять мораторій, містяться у п.9 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» №2246-VIII від 07.12.2017. Фактично депутати на рік продовжили строк дії Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №1728-VIII від 03.11.2016. Хоча на день написання цієї статті він відображається на офіційному сайті Верховної Ради України як такий, що втратив чинність. Крім продовження строку дії цього Закону депутати змінили і деякі інші його положення. Раніше перелік органів, на які не поширюється дія мораторію містився у ст.6 Закону №1728-VIII. Тепер статтю 6 виклали у новій редакції і передбачили обов’язок Кабінету Міністрів України встановити перелік таких органів. 18.12.2017 Кабмін уже намагався прийняти Постанову «Про встановлення переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»». Однак на засіданні Уряду Мінсоцполітики висловило свої пропозиції до тексту цієї постанови, а тому Мінекономрозвитку доручено доопрацювати її зміст (дані з сайту Мінекономрозвитку https://goo.gl/YQD3aU). На день написання статті жодних рішень з цього питання Уряд ще не приймав, проекти таких рішень також не оприлюднювали. Тому продовжуємо слідкувати за подальшими новинами.  

Святослав Бартош

партнер Юридичної фірми «Bargen»

  [1] Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877-V  

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Кількість оцінок: 8 середня: 5,00 з 5)
Завантаження ...
Позначки:
Замовити дзвінок
Топ

А ти підписався на Бізнес Lawyer?

Канал з юридичними порадами та новинами для успішного розвитку твого бізнесу

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.

ОСТАВЬТЕ НОМЕР ТЕЛЕФОНА

Залиште номер телефону