Перейти до вмісту

ПОПЕРЕДНЄ РІШЕННЯ ЩОДО КОДУ УКТ ЗЕД (ІНФОГРАФІКА)

Третя стаття із серії публікацій «Класифікація товарів від А до Я»

У попередній статті ми говорили про те як декларанту самостійно визначити код УКТ ЗЕД для свого товару і як правильно тлумачити та застосовувати УКТ ЗЕД. Тепер з’ясуємо як митниця може допомогти підприємству класифікувати його товар.


Що робити коли самостійно не можливо визначити код товару?

Декларант зобов’язаний визначити код для свого товару. Однак інколи він не може виконати цей обов’язок. Товар може складатися з різних компонентів або декларант не може обрати із декількох кодів.

Для таких випадків існує процедура прийняття митницею попереднього рішення про класифікацію товару згідно з УКТ ЗЕД. Одразу зазначимо, що до цієї процедури потрібно вдаватися лише у виключних випадках. Пояснимо чому.


Переваги і недоліки попереднього рішення

Попереднє рішення має одну важливу перевагу в порівнянні із самостійною класифікацією товарів. Якщо ви оформляєте товар на підставі попереднього рішення, ризик притягнення до відповідальності у зв’язку зі зміною коду товару, мінімальний.

Тому якщо у вас є ґрунтовні сумніви щодо коду товару, обов’язково спробуйте отримати попереднє рішення. Зміна коду може коштувати вам значно дорожче.

Тепер про недоліки:

  1. Строк прийняття попереднього рішення – 30 календарних днів, і митниця має багато підстав для продовження цього строку.

  2. Митниця приймає попереднє рішення щодо конкретного товару, який переміщують через кордон на підставі одного контракту. Якщо у вас змінюється артикул товару, який ви імпортуєте, то попереднє рішення вже не можна застосовувати до товару з новим артикулом.

  3. Наявність попереднього рішення ще не гарантує, що митниця не передумає і не змінить код товару. У процесі митного оформлення митниця перевіряє чи відповідають характеристики товару тим характеристикам, які вказані в попередньому рішенні. Якщо митниця виявляє невідповідність, то відкликає попереднє рішення і визначає новий код.

На практиці співробітники митниці дуже часто ухиляються від прийняття попередніх рішень і знаходять існуючі та неіснуючі підстави для відмови. Це підтверджується навіть офіційною статистикою. За перший квартал 2017 року всі митниці України прийняли всього 40 попередніх рішень.


Як отримати попереднє рішення?

Процедура отримання попереднього рішення на перший погляд доволі проста.

1 етап: подача документів

Для того щоб отримати попереднє рішення підприємству потрібно подати до будь-якої митниці відповідне звернення та пакет документів.

Звернення про прийняття попереднього рішення необхідно оформити за спеціальною формою, яка міститься в додатку №1 до наказу Міністерства фінансів України №650 від 30.05.2012. У зверненні про прийняття попереднього рішення підприємство має запропонувати свій варіант класифікації і вказати, на основі яких Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД воно пропонує цей код.

До звернення необхідно додати наступні документи:

  • зовнішньоекономічний договір (контракт);

  • технічні умови, технологічні схеми виготовлення товару;

  • фотографії, креслення товару;

  • дозволи й сертифікати уповноважених державних органів;

  • специфікації, каталоги та паспортні дані про товар виробника;

  • сертифікати походження товару, дозволи, маркувальні етикетки;

  • зразки товарів.

Обов’язково потрібно подавати тільки контракт. Інші документи – за наявності у підприємства.

Ми рекомендуємо подавати максимум документів. Приховані документи можуть стати підставою для скасування попереднього рішення та притягнення керівника підприємства до відповідальності.

Проконтролюйте, щоб ваші документи підтверджували той опис товару, який ви зазначили у зверненні про прийняття попереднього рішення. Так ви можете зменшити вірогідність отримання від митниці зовсім непередбачуваного коду товару.

2 етап: витребування додаткових документів (необов’язковий)

Після подачі документів перша контрольна точка – 15 календарних днів. Протягом цього строку митниця розглядає подані документи і має право витребувати додаткові відомості чи документи. Це може повторюватися декілька разів. Ви подали документи, митниця їх вивчила і попросила додаткові документи, розглянула додаткові і попросила додаткові дані про товар. Кожного разу строк починається заново з моменту надання додаткових документів.

3 етап: винесення попереднього рішення

Якщо митниця не запитує додаткові документи, для прийняття попереднього рішення у неї є 30 календарних днів з моменту отримання повного пакету документів. Керівник митниці може продовжити цей строк на 15 днів. Про продовження строку підприємство обов’язково повідомлять.

Однак після спливу 30 днів митниця не обов’язково винесе попереднє рішення, вона може і відмовити. Тоді необхідно або оскаржувати відмову до суду, або класифікувати товар самостійно.

Оригінал попереднього рішення митниця видає декларанту для використання під час митного оформлення товару.

У наступній статті з’ясуємо, як митниця в процесі митного оформлення контролює чи правильно декларант визначив код для свого товару.

 

Оригінал статті опублікований у Інтернет-виданні Logist.FM

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Кількість оцінок: 9 середня: 5,00 з 5)
Завантаження ...

Якщо у вас виникли проблеми з класифікацією товару, ви хочете отримати попереднє рішення, чи ваш товар затримала митниця, ви завжди можете звернутися до нас за допомогою

Замовити дзвінок
Топ

А ти підписався на Бізнес Lawyer?

Канал з юридичними порадами та новинами для успішного розвитку твого бізнесу

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.

ОСТАВЬТЕ НОМЕР ТЕЛЕФОНА

Залиште номер телефону