Перейти до вмісту

Купівля с/г техніки. Як агровиробнику захистити свої права?

Купуючи агротехніку, фермери часто стикаються з найрізноманітнішими проблемами: низька якість товару, поломки в процесі експлуатації, низький рівень гарантійного обслуговування з боку продавця. Теоретично, захищати права покупців сільськогосподарських машин має однойменний закон. Скажімо, якщо протягом строку гарантійного обслуговування будуть виявлені недоліки придбаної сільгоспмашини, то покупець має право не лише на її ремонт, а й на отримання (на час ремонту) справного аналога. Якщо продавець прострочив виконання роботи з гарантійного ремонту техніки чи взагалі відмовився його здійснювати, то він має додатково сплатити покупцю пеню за кожний день прострочення. Втім, не завжди законодавчі гарантії захищають аграріїв. Несправедливі умови договорів
купівлі-продажу техніки чи порушення процедури фіксації недоліків придбаного обладнання можуть обернутися збитками через зірвані строки збору врожаю (і не тільки). Реальні кейси, з якими доводиться мати справу в правовій площині, стали підґрунтям для цих практичних порад.

Перевіряйте комплектацію товару

Підприємство придбало зернову сівалку, проте в процесі експлуатації з’ясувалося, що на ній, крім інших недоліків, відсутні два диски з осями та кріпленнями. Підприємство звернулося з судовим позовом, у якому просило продавця виконати гарантійні зобов’язання та замінити диски на сівалці. Однак суд відмовив у позові, оскільки, приймаючи товар, покупець не заявив жодних претензій щодо його комплектації, як і не заявляв претензій продавцю щодо комплектації сівалки протягом її використання.

Чітко формулюйте свої потреби 

Підприємство придбало зерноочисне обладнання. Однак під час експлуатації з’ясувалося, що якість і продуктивність очищення не збігаються з заявленими продавцем.

Покупець звернувся до суду з проханням розірвати договір та повернути сплачені кошти (оскільки через недостовірну інформацію придбав товар, який не має потрібних властивостей). Проте Господарський суд Києва відмовив у позові: матеріали справи не містять доказів звернення покупця до продавця із замовленням щодо підбору обладнання для певного
технологічного завдання та/або технологічної схеми. Натомість у комерційній пропозиції містяться всі характеристики обладнання, й покупець отримав відповідну технічну документацію.

Фіксуйте введення техніки в експлуатацію

Підприємство звернулося з позовом до суду про розірвання договору та повернення оплати за неякісне обладнання(пневмоперевантажувальна установка).

Свої вимоги позивач мотивував тим, що потужність обладнання не відповідає характеристикам, вказаним у сертифікаті, а виробник не виконує гарантійні зобов’язання. Місцевий господарський суд відмовив у позові, бо в паспорті на установку вказано, що гарантійний термін починається з дати підписання акта введення в експлуатацію і гарантійні зобов’язання припиняються у разі відсутності акта введення в експлуатацію. Оскільки акт введення в експлуатацію сторони так і не підписали, то суд вказав, що у продавця гарантійні зобов’язання так і не виникли.

Дотримуйтеся процедури

Підприємство просило суд стягнути з продавця вартість передпосівного культиватора, який вийшов з ладу в процесі користування. Суди відмовили у задоволенні цього позову: по-перше, покупець порушив строки звернення до продавця з претензією щодо якості цього товару, а, по-друге, в покупця не було належних доказів, що підтверджували б недоліки товару (акт було складено в односторонньому порядку, а договір про надання послуг з капітального ремонту вузлів та агрегатів було укладено зі сторонньою організацією, що взагалі не мала жодного стосунку до договору купівлі-продажу.

То як відстояти свої права на отримання передбаченої законом компенсації через купівлю неякісної техніки чи неналежне гарантійне обслуговування?

Щоб збільшити свої шанси, покупець має відповідально ставитися до укладення договору постачання техніки. В ньому обов’язково слід передбачити чіткі та зрозумілі вимоги до якості товару, а також ті обставини, за яких ризики пошкодження товару переходять до покупця, визначити порядок приймання товару за якістю та порядок повідомлення постачальника про недоліки товару, виявлені в процесі його експлуатації.
Надалі слід дотримуватися передбаченої законом та договором процедури фіксації виявлених недоліків — це дає підстави отримати відшкодування збитків. 

Гевко Андрій,
адвокат, партнер юридичної фірми BARGEN

газета “АгроМаркет”, травень 2019 року

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Кількість оцінок: 20 середня: 4,90 з 5)
Завантаження ...

Якщо у вас виникли запитання, вам потрібна допомога з підготовкою та аналізом документів, або потрібно захистити ваші інтереси у суді, залиште свій номер і ми вам зателефонуємо

Замовити дзвінок
Топ

А ти підписався на Бізнес Lawyer?

Канал з юридичними порадами та новинами для успішного розвитку твого бізнесу

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.

ОСТАВЬТЕ НОМЕР ТЕЛЕФОНА

Залиште номер телефону