Навіщо блогеру договір?

Коли блогер набирає певну кількість підписників, до нього починають звертатись рекламодавці. Також блогеру потрібно сформувати команду, яка буде допомагати йому з оформленням сторіс, постів, підготовкою контенту.

Блогер продовжує нарощувати аудиторію, продавати рекламу, проте ніхто не замислюється над юридичним аспектом. Тому далі спробуємо розібратись навіщо все ж таки блогеру договір та з ким він має його укладати.

Договір з рекламодавцем

Рано чи пізно до успішного блогера приходить рекламодавець та пропонує йому рекламувати свої товари чи послуги.

Хтось просить записати декілька сторіс, комусь потрібен пост у стрічку новин. Одні не хочуть платити наперед, інші погоджуються на 50% передоплати.

Водночас може скластись така ситуація коли рекламодавець не сплачує кошти або вимагає записати більше сторіс, ніж було узгоджено з початку. Щоб уникнути будь-яких непередбачуваних ситуацій на допомогу блогеру прийде договір.

Саме договором можна врегулювати об’єм контенту та строки його публікації, порядок оплати та відповідальність за несвоєчасно оплату. Також договір може містити безліч нюансів, які врегулюють відносини з рекламодавцем від А до Я.

Крім цього важливо зазначити в договорі, що блогер не несе відповідальності за якість продукції чи послуги, а надає своїй аудиторії тільки ту інформацію, яку передав йому рекламодавець. Це потрібно для того, щоб у випадку претензій від споживачів, які скористались рекламованим продуктом чи послугою, рекламодавець не звинуватив блогера у надані недостовірної інформації своїй аудиторії.

Зверніть увагу! Великі рекламодавці зазвичай мають власні договори, які блогери підписують без аналізу його положень. Часто такі договори містять досить невигідні умови для блогера, зокрема, досить значні штрафи за несвоєчасну публікацію. В такій ситуації варто аналізувати договір самостійно або за допомогою юристів і не боятись пропонувати власні правки в договір.

Ще кращий варіант – мати власний договір і вже погоджувати з рекламодавцем свою редакцію.

Договір з командою

Зі збільшенням аудиторії блогер може вирішити найняти помічників. Це може бути сторіс-мейкер, фотограф, дизайнер, СММ-менеджер тощо. Ми рекомендуємо укладати договір з будь-якою особою, яка виконує певні роботи для блогера. Особливо якщо такі роботи виконуються на постійній основі.

Що може містити такий договір? В договорі можна врегулювати чіткий перелік обов’язків підрядника та їх особливості, порядок виконання таких обов’язків, вартість послуг підрядника та порядок оплати. Договором також можна визначити розподіл прав інтелектуальної власності на об’єкти, створені підрядником, та включити розділ про конфіденційну інформацію.

Зверніть увагу, що договір також може містити заборону підряднику самостійно співпрацювати з тими самими рекламодавцями, з якими працює блогер, або працювати з конкурентами блогера або ж навіть здійснювати таку саму діяльність (вести подібний блог).

Укладений договір з підрядником – запорука дотримання підрядником своїх обов’язків та захист блогера від можливої конкуренції з боку підрядника.

Договір на освітні курси

Деякі блогери проводять власні освітні курси. І в цій ситуації також не зайвим буде підготувати договір на такі курси. Якщо курс може придбати теоретично необмежена кількість осіб, то договір доцільно зробити у форматі публічного договору – оферти, та розмістити таку оферту на веб-сторінці курсу.

Такий договір необхідний для того, щоб в подальшому учасник курсу не намагався повернути сплачені ним кошти якщо йому не сподобається курс або якщо він не досягне бажаного результату після проходження курсу.

В договорі потрібно зазначити:

  • що саме включатиме курс (записані відео-уроки, онлайн-заняття, домашні завдання, спілкування з куратором тощо);
  • порядок проходження курсу (строк курсу, порядок отримання доступу до курсу, екзамен в кінці курсу, сертифікат);
  • вартість курсу та порядок оплати;
  • інтелектуальну складову курсу.

На нашу думку в договорі також важливо передбачати, що результат навчання залежить виключно від навичок та здібностей самого учасника, щоб убезпечити себе від можливих претензій від учасників навчання.

Правильно підготовлений договір зменшує кількість ймовірних спорів і захистить блогера від недобросовісних клієнтів та підрядників. Звертайтесь, якщо Вам потрібна допомога із складанням договору.