Перейти до вмісту

Дайджест новин для інженерів за лютий 2019

Нові правила маркування харчових продуктів

06.12.2018 Верховна Рада прийняла Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» (на основі законопроекту №8450).

07.02.2019 вказаний закон набрав чинності. Однак його положення вводяться в дію тільки 07.08.2019.

Закон комплексно врегульовує питання, пов’язані з маркуванням харчових продуктів.

У законі містяться як загальні вимоги до маркування продуктів, як то перелік обов’язкової інформації про харчові продукти:

  1. назва харчового продукту;
  2. перелік інгредієнтів;
  3. будь-які інгредієнти або допоміжні матеріали для переробки, які відносяться до алергенних;
  4. кількість певних інгредієнтів або категорій інгредієнтів у випадках, передбачених цим Законом;
  5. кількість харчового продукту в установлених одиницях вимірювання;
  6. мінімальний термін придатності або дата “вжити до”;
  7. будь-які особливі умови зберігання та/або умови використання (за потреби);
  8. найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за інформацію про харчовий продукт, а для імпортованих харчових продуктів – найменування та місцезнаходження імпортера;
  9. країна походження або місце походження – у випадках, передбачених статтею 20 цього Закону;
  10. інструкції з використання – у разі якщо відсутність таких інструкцій ускладнює належне використання харчового продукту;
  11. для напоїв із вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць – фактичний вміст спирту у напої (крім продукції за кодом 2204 згідно з УКТ ЗЕД);
  12. інформація про поживну цінність харчового продукту.

У законі також міститься перелік харчових продуктів, інформація про які повинна містити додаткові дані з вказівкою таких додаткових даних для кожного окремого типу продукту (див. додаток 2 до Закону).

Закон окремо виділяє вимоги до надання переліку інгредієнтів та правила зазначення складних інгредієнтів, вимоги до зазначення назви харчового продукту та інформації, що має її супроводжувати, вимоги до кількісного зазначення інгредієнтів або категорій інгредієнтів харчового продукту та ряд інших вимог до маркування.

Коментар юриста:

Якщо ваше підприємство займається виготовленням харчових продуктів, то приділіть окрему увагу аналізу змісту цього закону та завчасно приведіть маркування у відповідність з новими законодавчими вимогами.

Нові акти з перевірки пожежної безпеки

МВС своїм наказом від 17.01.2019 №22 затвердило форми актів, які складаються за результатами дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Цим наказом затверджені такі форми документів:

  • акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки;
  • акт, складений стосовно неможливості здійснення заходу державного нагляду (контролю);
  • повідомлення про проведення планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю);
  • посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю);
  • припис щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Пропонуємо звернути увагу на сам акт перевірки. У ньому містяться питання щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства, які розподілені в залежності від ступенів ризиків до яких відноситься той чи інший суб’єкт.

Також тепер кожен керівних підприємства зможе проставити оцінку від 1 до 4 щодо того наскільки та чи інша вимога законодавства створює адміністративне, фінансове або будь-яке інше навантаження на суб’єкта господарювання. У кінці акта керівник підприємства може проставити оцінку професійного рівня посадових осіб органу державного нагляду (контролю), які проводили захід щодо їх компетенції та доброчесності.

Складаючи акт інспектор повинен не просто зафіксувати факт порушення, а і описати негативні наслідки, які настали в результаті порушення вимог законодавства, або які можуть настати.

Коментар юриста:

Рекомендуємо ознайомитися із затвердженим актом перевірки і самостійно перевірити відповідність підприємства вимогам законодавства у сфері пожежної безпеки.

Відомості про ліцензії вноситимуть в ЄДР

01.02.2019 набрав чинності Порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відомостей про ліцензування виду господарської діяльності, документи дозвільного характеру.

До Єдиного державного реєстру вноситимуть:

  1. відомості про ліцензування виду господарської діяльності суб’єкта господарювання:
  • – вид господарської діяльності, на який видано ліцензію;
  • – дата видачі ліцензії, строк дії ліцензії та інші дані.
  1. відомості про документи дозвільного характеру:
  • об’єкт, на який видано документ дозвільного характеру;
  • назва виданого документа дозвільного характеру;
  • строк дії документа дозвільного характеру (необмеженість строку дії документа);
  • дата видачі документа дозвільного характеру та інші дані.
  1. відомості про декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства:
  • дата реєстрації декларації;
  • місце провадження певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, що можуть провадитися на підставі декларації;
  • перелік певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, що можуть провадитися на підставі декларації.

Коментар юриста:

Оприлюднення цих даних в реєстрі дасть можливість отримувати більш повну та актуальну інформацію про контрагентів.

Україна підписала Угоду про вільну торгівлю між Україною та Ізраїлем

21.01.2019 Україна підписала Угоду про вільну торгівлю з Ізраїлем. Угода передбачає скасування ввізних мит для близько 80 % українських промислових товарів і скасування близько 70 % ввізних мит на ізраїльську промислову продукцію.

Після підписання Угоди її ще мають ратифікувати парламенти обох країн. Тому вона набуде чинності не одразу.

Коментар юриста:

Угоди про вільну торгівлю дають можливість українським підприємствам дешевше імпортувати сировину/обладнання для власного виробництва та краще конкурувати на іноземних ринках з власною продукцією.

Нові старі ГОСТИ

  • ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (УкрНДНЦ) повідомило, що виникла ситуація, коли серед ГОСТ, розроблених до 1992 року, наявні стандарти, альтернативи яким на сьогодні не існує. Це стало причиною продовження дії низки ГОСТів на строки від 1 до 3 років і стосується стандартів:
  • на заміну яких проводиться або передбачається розроблення проектів національних стандартів;
  • посилання на які є в нормативно-правових актах;
  • Єдиної системи конструкторської документації;
  • розроблені на основі міжнародних стандартів, версії яких є актуальними, та які відповідно до пункту 2 розділу VI Закону «Про стандартизацію» застосовуються як національні стандарти.

З переліками стандартів, чинність яких відновлено наказами, можна ознайомитись на сайті Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» у розділі «Накази ДП «УкрНДНЦ», грудень, 2018».

Коментар юриста:

Перевірте вказаний перелік, щоб з’ясувати чи не відновлено дію ГОСТів, які б могли поширюватись на діяльність Вашого підприємства.

Зміни у порядку реєстрації сільгоспмашин

16.01.2018 Кабмін вніс зміни до Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (постанова КМУ від 08.07.2009 №694).

Згідно із внесеними змінами тепер офіційно Держпродспоживслужба буде проводити реєстрацію та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки.

Коментар юриста:

Якщо підприємство придбало трактор чи іншу сільськогосподарську техніку, то її потрібно зареєструвати у територіальних органах Держпродспоживслужби.

Інвалідність працівника

ГУ Держпраці у Дніпропетровській області надало роз’яснення щодо дотримання законодавства про працю відносно працівників, яким встановлена група інвалідності в частині створення їм відповідних умов праці чи звільнення у зв’язку з інвалідністю.

Факт установлення інвалідності не може бути підставою для звільнення працівника за п.2 ст.40 КЗпП, оскільки звільнення працівників з мотивів інвалідності заборонене законом. Водночас допускається звільнення інваліда у випадках, коли за висновком МСЕК стан його здоров’я перешкоджає виконанню профобов’язків або продовження трудової діяльності може призвести до погіршення здоров’я інваліда.

Якщо працівнику установили інвалідність роботодавець:

  • повинен досконало проаналізувати рекомендації МСЕК з наведеними висновками про умови і характер праці у довідці до акту огляду МСЕК (форма № 157-1/о) або у повідомленні установи про результати огляду МСЕК (форма № 162/о);
  • повинен визначити можливість створення для нього належних умов праці;
  • задовольнити вимогу МСЕК , при висновку комісії, що працівник може працювати на умовах неповного робочого дня або неповного робочого тижня у відповідності до вимог ст. 172 КЗпП;
  • звільнити працівника за п.2 ст.40 КЗпП лише в разі неможливості переведення його на іншу роботу або створення умов праці відповідно до висновку МСЕК. Так, коли працівнику-інваліду нічого запропонувати: характер і умови виконуваних профобов’язків відповідно до займаної посади не відповідають рекомендаціям МСЕК (відповідно він не може залишатися на своїй посаді), а вакантні посади, які б відповідали рекомендованим умовам праці, відсутні.

Новий Технічний регламент обладнання, що працює під тиском

16.01.2019 Кабмін затвердив Технічний регламент обладнання, що працює під тиском.

У той же час, цей регламент набере сили через дванадцять місяців.

Технічний регламент розроблено з метою приведення Українського законодавства у відповідність з положеннями Директиви 2014/68/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 15 травня 2014 р. про гармонізацію законодавства держав-членів стосовно надання на ринку обладнання, що працює під тиском.

Дія цього Технічного регламенту поширюється на таке обладнання:

  1. посудини, для:
  1. газів, зріджених газів, розчинених під тиском газів, парів таких робочих середовищ, в яких тиск пари за максимально допустимої температури перевищує нормальний атмосферний тиск (1013 мілібар) більш як на 0,5 бара, у межах таких граничних значень:
  • для робочого середовища групи 1, якщо об’єм перевищує 1 літр і добуток PS на V перевищує 25 бар на 1 літр або тиск PS перевищує 200 бар;
  • для робочого середовища групи 2, якщо об’єм перевищує 1 літр і добуток PS на V перевищує 50 бар на 1 літр або тиск PS перевищує 1 тис. бар, а також всіх переносних вогнегасників та балонів для дихальних апаратів;
  1. робочого середовища з тиском пари за максимально допустимої температури не більше 0,5 бара вище нормального атмосферного тиску (1013 мілібар) у межах таких граничних значень:
  • для робочих середовищ групи 1, якщо об’єм перевищує 1 літр і добуток PS на V перевищує 200 бар на 1 літр або тиск PS перевищує 500 бар;
  • для робочого середовища групи 2, якщо тиск PS перевищує 10 бар і добуток PS на V перевищує 10 тис. бар на 1 літр або тиск PS перевищує 1 тис. бар.
  1. обладнання, що працює під тиском, місткістю більш як 2 літри та призначене для утворення пари або перегрітої води за температури більш як 110°C, яке підігрівається полум’ям або іншим чином і якому загрожує небезпека перегріву, зокрема автоклави;
  2. трубопроводи для:
  1. газів, зріджених газів, розчинених під тиском, пари і робочого середовища з тиском пари за максимально допустимої температури не вище нормального атмосферного тиску (1013 мілібар) більш як на 0,5 бара у межах таких граничних значень:
  • для робочого середовища групи 1, якщо DN перевищує 25;
  • для робочого середовища групи 2, якщо DN перевищує 32 і добуток PS на DN перевищує 1 тис. бар;
  1. робочого середовища з тиском пари за максимально допустимої температури не більш як 0,5 бара атмосферного тиску (1013 мілібар) у межах таких граничних значень:
  • для робочого середовища групи 1, якщо DN перевищує 25 і добуток PS на DN перевищує 2 тис. бар;
  • для робочого середовища групи 2, якщо тиск PS перевищує 10 бар, DN перевищує 200 і добуток PS на DN перевищує 5 тис. бар;
  1. запобіжні пристрої, а також ті, що працюють під тиском і призначені для обладнання, яке вказано у попередніх пунктах, зокрема агрегати;
  2. агрегати, призначені для вироблення пари або перегрітої води за температури понад 110° C, які містять не менш як одну одиницю обладнання, що працює під тиском, та підігрівається полум’ям або іншим чином і якому загрожує небезпека перегріву.

Технічний регламент визначає алгоритм класифікації обладнання, яке працює під тиском, на декілька категорій залежно від рівня загрози. Для кожної категорії визначений модуль за яким відбувається оцінка відповідності обладнання вимогам цього регламенту.

Також технічний регламент містить вимоги щодо безпечності обладнання, яке працює під тиском. Ці вимоги поширюються на всі етапи виробництва та експлуатації обладнання, починаючи від його проектування.

Коментар юриста:

Застарілі положення Технічного регламенту обладнання, яке працює під тиском, ускладнювали імпорт європейського обладнання на територію України, та знижували конкурентоспроможність українського обладнання. Всім виробникам такого обладнання в Україні радимо завчасно врахувати положення нового Техрегламенту та підготуватися до введення його в дію.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Кількість оцінок: 4 середня: 4,50 з 5)
Завантаження ...

Якщо у вас виникли питання, то можете розраховувати на нашу допомогу

Замовити дзвінок
Топ

А ти підписався на Бізнес Lawyer?

Канал з юридичними порадами та новинами для успішного розвитку твого бізнесу

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.

ОСТАВЬТЕ НОМЕР ТЕЛЕФОНА

Залиште номер телефону